Általános Szerződési Feltételek


Az általános szerződési feltételek Bernáth Tamás e.v. valamennyi megrendelhető ésonline megvásárlóható szolgáltatására érvényesek.A Weboldal használatával, szolgáltatások igénybevételével Ön, mint Vásárló/ Megrendelő (atovábbiakban: Vásárló vagy Megrendelő) elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el ajelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi éselfogadja az alábbiakat.

Szolgáltató adatai:

- Szolgáltató neve: Bernáth Tamás e.v.

- Szolgáltató székhelye (és levelezési címe): 7400 Kaposvár, Szent László u. 11.

II/9

- Szolgáltató nyilvántartási száma: 57492612

- Szolgáltató adószáma: 59453613-1-34

- Szolgáltató elektronikus elérhetősége (információ szerzés, ügyintézés és

panaszügyintézés helye): bernathtamas11@gmail.com

- Szolgáltató telefonszáma: +36 202403805

- Szolgáltató weboldalának címe: erdeinapkozi.hu

- A weboldal fejlesztője: Webnode

- A tárhely szolgáltató: Webnode

.

A tárhelyszolgáltató adatai:

Név: Webnode

Székhely: Webnode AG", Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, SvájcbanE-mail cím:

A Szolgáltató tekintetében, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat

tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre. A Szolgáltató a

Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara tagja.

2. A Szolgáltató weboldalának címe: erdeinapkozi.hu

3. Fontosabb fogalom meghatározások:

– Távollevők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés

szerinti termék, vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a

felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése

érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő

eszközt alkalmaznak.

– Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely

olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Megrendelő részére szolgáltatást

nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Megrendelő pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy

megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.

– Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség

nélküli szervezet.

– Megrendelő: a Szolgáltató szolgáltatásait megrendelő és igénybe vevő személy.

– Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok

érdekében eljáró természetes személy.

4. Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:

A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot

weboldalán teszi közzé.

5. Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe

vevő Megrendelő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit

tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által nyújtott

szolgáltatásra való jelentkezés, időpontfoglalás és a foglalkozáson való megjelenés esetén.

Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás

közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet

rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.

A Megrendelő, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a

jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit, amit a weboldalon található űrlapon

lévő jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az Általános Szerződési Feltételek

rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti

szerződés jön létre a Szolgáltató és a Megrendelő között. Amennyiben a Szolgáltató a

szolgáltatási díj megfizetését megelőzően, szabályszerűen közzéteszi a Megrendelő részére

a jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot, de a Megrendelő az

Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kapcsolatban nem küld visszajelzést a

Szolgáltató részére, azonban a megrendelést elküldi, az időpontot lefoglalja és/vagy a

szolgáltatási díj összegét megfizeti a Szolgáltató részére, úgy kell tekinteni, hogy a

Megrendelő az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.

6. Az Általános Szerződési Feltételek hatálya:

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.01.01. napján lép hatályba, ez megegyezik az

Általános Szerződési Feltételek weboldalon való közzétételének napjával. Az Általános

Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Megrendelőre és

szolgáltatásra hatályosak.

A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek

módosítására. Módosítás esetén a megrendelés elküldésének időpontjában érvényben és

hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.

Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett

szolgáltatásokra terjednek ki: szabadidős tevékenység szervezése. A Szolgáltató által

nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy jogosult, aki előzetesen időpontot

foglalt a meghírdetett eseményre és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit

elfogadta.Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatás

vonatkozásában, az ezen szolgáltatás igénybevétele során a szerződő felek között

keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.

7. A szerződés létrejötte:

A Megrendelő, valamint a Szolgáltató közötti jogviszony a jelen Általános Szerződési

Feltételek elfogadásával jön létre, mely meghatározza mindkét fél jogait és

kötelezettségeit.A szerződés elektronikus úton jön létre, azzal, hogy Megrendelő a

megrendelő űrlapot kitölti, a megrendelést elküldi, és azt a Szolgáltató visszaigazolja

(kifejezetten elfogadja a Megrendelő ajánlatát) a Megrendelő által megadott elektronikus

levelezési címre, az adatvédelmi rendelkezések betartása mellett. A Szolgáltatónak jogában

áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, ha annak teljesítésére tőle

el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség

stb.) nem kerülhet sor. Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a Megrendelővel,

amennyiben pénzmozgás történt.

A Szolgáltató a szolgáltatás részleteiről, időpontjáról, helyszínéről weboldalán és/vagy

elektronikus levélben ad tájékoztatást a Megrendelő számára. Az esetleges elírásokért,

téves adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A szolgáltatás megrendelésére a Szolgáltató weboldalán, egy megrendelő űrlap kitöltésével

van lehetőség.

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások a erdeinapkozi.hu weboldalon és a

https://www.facebook.com/erdeinapkozi kerülnek bemutatásra. A weboldalakon jelentkezési

űrlapokon kerülnek feltüntetésre az események, amelyek kitöltésével igényelheti a

megrendelő az adott szolgáltatást és egyben jelentkezhet a meghirdetett eseményre.Az

elektronikus üzenet vagy az űrlap /időpontfoglaló Szolgáltatóhoz történő beérkezését

követően Szolgáltató elektronikus levélben felveszi a kapcsolatot Megrendelővel további

információk egyeztetése céljából.

A részletek egyeztetését követően Megrendelő kitölti a Szolgáltató által küldött link

segítségével elérhető ügyfélkérdőívet, amelyen megadásra kerülnek adatai. A megrendelés

Szolgáltató részére való megküldése, valamint az Általános Szerződési Feltételek

rendelkezéseinek elfogadása és a megrendelés Szolgáltató részéről való visszaigazolása

esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a

Megrendelő között.(Ha a megrendelést visszaigazoló e-mail a Megrendelőhöz 48 órán belül

nem érkezik meg, akkor a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a

megrendelt szolgáltatást igénybe venni.)

A Megrendelő az űrlap elküldésével kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek

kell tekinteni.

A Megrendelő elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés nem minősül írásban

megkötöttnek, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen Általános

Szerződési Feltételek rendelkezései vonatkoznak.A szerződés magyar nyelven jön létre, a

Szolgáltató elektronikus formában tárolja a megrendeléseket, a szerződés egyéb módon

nem kerül iktatásra.

Megrendelő a megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. A megrendelés

során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő

elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Megrendelő

más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.A Szolgáltatót a

Megrendelő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető

problémáért, semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy a Szolgáltató a

Megrendelő számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben

lehetőséget biztosít.

8. Ügyfélszolgálat:

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein válaszol a

Megrendelők és az érdeklődők kérdéseire.

9. A Megrendelő kötelezettségei:

Megrendelő köteles a program kezdési időpontjára pontosan érkezni. Amennyiben nem áll

elegendő idő rendelkezésre, a Szolgáltató nem garantálja a megfelelő színvonalú részvételt

és élményt a program során.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a részvételt saját felelősségére vállalja, különös

tekintettel a kültéri helyszínekre, terepviszonyokra, időjárási körülményekre, valamint a

természetben előforduló állatokra és növényekre.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy rossz időjárási körülmények esetén (pl. erős szél, vihar,

extrém hideg vagy hőség) a program elmaradhat, amely esetben új időpont kerül

meghatározásra.

Megrendelő köteles a program során a természetvédelmi és biztonsági előírásokat betartani.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a résztvevők által okozott károkért vagy balesetekért,

amelyek a szabályok figyelmen kívül hagyásából adódnak.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy a programon részt vevő gyermekekért a Szolgáltató

felelősséget csak a program időtartama alatt vállal. A szülők vagy gondviselők kötelesek

gondoskodni arról, hogy a gyermek a program kezdete előtt időben megérkezzen, és annak

végén megfelelő módon hazajusson.

Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a program során a Szolgáltató eszközeiben,

berendezéseiben és a természeti környezetben okozott károkat megtéríti, amennyiben azok

a résztvevők szándékos vagy gondatlan magatartásából erednek.

10. A Szolgáltató kötelezettségei:

Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a program idejére nem vállal más olyan

megbízást, amely a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti kötelezettségeinek

teljesítését akadályozná.

Szolgáltató biztosítja a programhoz szükséges szakmai felügyeletet, és az Erdei Napközi

során a gyermekek számára megfelelő szakmai és biztonsági hátteret.

Szolgáltató szavatolja, hogy a program lebonyolítása során a legjobb tudása szerint, a

természetvédelmi és pedagógiai szempontok figyelembevételével jár el.

Szolgáltató nem vállal felelősséget az időjárásból vagy egyéb előre nem látható

körülményekből adódó programváltozásokért.

Szolgáltató a program során kiemelten ügyel a résztvevők biztonságára, azonban nem vállal

felelősséget az olyan balesetekért, amelyek a résztvevő saját gondatlanságából, szabályok

be nem tartásából vagy előre nem látható külső körülmények miatt következnek be.

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy kizárja a programból azt a résztvevőt, aki másokat

veszélyeztető vagy zavaró magatartást tanúsít, illetve aki nem tartja be a természetvédelmi

és biztonsági előírásokat.

Szolgáltató jogosult a program során készült fényképeket és egyéb audiovizuális anyagokat

promóciós célokra felhasználni, kivéve, ha a Megrendelő ezt előzetesen írásban megtiltja.

11. Egyéb rendelkezések:

A Megrendelő elfogadja, hogy a program részvételi díja nem tartalmazza a helyszínre

történő utazás költségeit, valamint az egyéni felszereléseket (pl. megfelelő ruházat, innivaló,

egyéb személyes eszközök).

A Szolgáltató jogosult a program időtartama alatt a szakmai szempontoknak megfelelően

módosítani a foglalkozások menetét és tartalmát.

A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos

magyar jogszabályok az irányadók.

12. Szolgáltatási díj:

A szolgáltatás igénybevételéért a Megrendelő díj fizetésére köteles. A szolgáltatási díj a

eseményről szóló tájékoztatókban, a weboldalon, vagy elektronikus levélben kerül

feltüntetésre. A feltüntetett díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme magyar Forint.

A szolgáltatási díj Általános Forgalmi Adót nem tartalmaz, mert Szolgáltató alanyi

mentességet választó ÁFA alanyként végzi tevékenységét.

Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát.

A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a szolgáltatási díj fizetendő végösszege

nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás

következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a tájékoztatóban, az

ajánlatban, vagy a weboldalon. Ilyen esetben a Szolgáltató a rendelt szolgáltatás biztosítása

előtt elektronikus üzenetben megkeresi a Megrendelőt egyeztetés céljából. Az ilyen

megrendeléseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a

Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a

szolgáltatási díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás

ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron

biztosítsa.

13. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A szolgáltatás megrendelése során a Megrendelőnek folyamatosan lehetősége van a

megadott adatok javítására, vagy törlésére.

Ha a megrendelés elküldését követően szeretné a Megrendelő módosítani a megadott

adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott

elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.

A Megrendelő a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a

Megrendelő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért

nem vonható felelősségre.

A megrendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók

tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a

szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba

lépni a Megrendelővel.

14. Fizetési és lemondási feltételek:

A szolgáltatási díjat a Megrendelő előzetesen, egy összegben fizeti meg a Szolgáltató

részére. A részvételi díj banki átutalással a Szolgáltató által megadott bankszámlaszámra

vagy online fizetési rendszer segítségével teljesíthető.

Banki átutalási adatok:

Számlaszám: 11773432-00775306

Kedvezményezett neve: Bernáth Tamás

Bank: OTP

A Megrendelő jogosult a programon való részvételét lemondani a Szolgáltatóhoz intézett

egyoldalú jognyilatkozatával, indokolási kötelezettség nélkül. A lemondást írásban,

elektronikus levélben kell megtenni.

Amennyiben a Megrendelő a programot az esemény előtt legalább 72 órával lemondja,

jogosult a teljes részvételi díj visszatérítésére. 72 órán belüli lemondás esetén a szolgáltatás másik időpontra átütemezhető. A program napján való lemondás vagy meg nem jelenés

esetén visszatérítés nem igényelhető.

Ha a Szolgáltató a saját hibájából vagy vis major esetén nem tudja a szolgáltatást teljesíteni,

egy új időpontot biztosít a Megrendelő részére, vagy igény esetén a teljes befizetett

összeget visszatéríti.

Megrendelő elfogadja, hogy a szolgáltatási díj összegéről kiállított számlát kizárólag

elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. Elektronikus

levelezési cím változása esetén a Megrendelő köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben

értesíteni.

15. Teljesítési idő, a szolgáltatás igénybevétele, felelősség:

A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a program során a legjobb tudása és

tapasztalata szerint jár el, figyelembe véve a gyermekek biztonságát, a szakmai és etikai

szabályokat, valamint a jogszabályi előírásokat.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy az Erdei Napközi programjain való részvétel minden

esetben saját felelősségre történik. A szülő/gondviselő elfogadja, hogy a természetben való

tartózkodás bizonyos kockázatokat hordozhat, így külső sérülések, időjárási viszonyok miatti

kellemetlenségek vagy rovarcsípések előfordulhatnak.

A Szolgáltató mindent megtesz a program biztonságos lebonyolítása érdekében, de nem

felelős a természeti környezetből adódó elkerülhetetlen eseményekért.

Amennyiben a Megrendelő vagy a gyermek a program során szándékosan vagy

gondatlanságból kárt okoz a Szolgáltató eszközeiben vagy a program területén, a kár

megtérítéséért teljes körű felelősséggel tartozik.

16. Adatkezelési Tájékoztatás:

A Szolgáltató a hatályos jogszabályoknak megfelelően kezeli a Megrendelő és a

programban részt vevő gyermekek személyes adatait. Az adatok kezelése során figyelembe

veszi a jogszerűség, tisztességes eljárás, átláthatóság, adattakarékosság és pontosság

elveit.

A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő és a gyermekek személyes

adatait csak a program lebonyolítása és szervezése céljából használja fel, azokat harmadik

személynek nem adja ki, kivéve, ha az jogszabályi kötelezettségből adódik.

Az adatkezelési tájékoztató részletesen elérhető a Szolgáltató weboldalán. A Megrendelő a

szolgáltatás igénybevételével elfogadja a jelen adatkezelési feltételeket.

A jelen Általános Szerződési Feltételekben írt feladatok ellátása során Szolgáltató

tudomására jutott személyes adatok kezelését a mindenkor hatályos jogszabályoknak

megfelelően végzi, így különösen figyelemmel az Európai Parlament és Tanács (EU)

2016/679. számú, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében

történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról szóló rendeletére (Általános

Adatvédelmi Rendelet – GDPR).

Szolgáltató mindent megtesz – az adatkezelés megkezdése előtt – annak érdekében, hogy

a tájékoztatáshoz való jogot biztosítsa valamennyi érintettnek, annak céljából, hogy

egyértelmű és részletes információval rendelkezzenek a személyes adataik kezelésével

vagy azzal kapcsolatos minden, az adatkezeléssel együtt járó, őket megillető jogaikról és az

igénybe vehető jogorvoslati lehetőségeikről.

Az adatkezelés és adatfeldolgozás során Szolgáltató a személyes adatok kiemelt védelmére

törekszik, biztosítva az érintettek információs önrendelkezési jogát. Megfelelő védelemben

részesíti az összegyűjtött személyes adatokat. A személyes adatok védelme magában

foglalja a fizikai adatvédelmet is.

A Szolgáltató valamennyi tevékenysége során csak olyan partnereket vesz igénybe, akik

megfelelnek a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezések által elvárt, illetve

támasztott követelményeknek.

Megrendelő kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató személyes adatait felhő

alapú alkalmazások segítségével tárolja, ilyen célból a felhőszolgáltató részére továbbítsa.

16. Elállási jog:

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Megrendelőt

a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül indokolás nélküli elállási jog (felmondási jog) illeti meg.

A Megrendelő ezen jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat megtétele, vagy a

45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében (és az alábbiakban) található

elállási/felmondási nyilatkozatminta útján gyakorolhatja:

Nyilatkozat-minta elálláshoz/felmondáshoz

Címzett: Bernáth Tamás e.v.Cím: 7400 Kaposvár, Szent László u. 11.

Alulírott/ak ............................... kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk

elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi

szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

A nyilatkozatot a Megrendelő elküldheti a Szolgáltatónak e-mailen

(bernathtamas11@gmail.com), vagy székhelyére címzett postai levél (Bernáth Tamás e.v.

7400 Kaposvár, Szent László u. 11.) formájában. A fent írt határidő teljesítettnek minősül, ha

a Megrendelő elállási szándékát legkésőbb a szolgáltatásra vonatkozó szerződés

megkötésétől számított 14. napon közli. Az ezzel kapcsolatos bizonyítási teher a

Megrendelőt terheli.

Elállási jog nem illeti meg a Megrendelőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés (a

szolgáltatás egészének teljesítését követően) tekintetében, ha a Szolgáltató a Megrendelő

kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Megrendelő e

beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés

megkezdését követően elveszíti az itt írt elállási jogot.Megrendelő tudomással bír arról, hogy

jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba, hogy a

Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatást az óradíj és útiköltség kifizetését követően

megkezdje a szolgáltatás nyújtását. Ezzel a Megrendelő elveszíti a jelen pontban

részletezett elállási jogát, melyet Megrendelő jelen Általános Szerződési Feltételek

elfogadásával tudomásul vesz.

17. A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Amennyiben a Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem

elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt szóban és írásban: postai úton

(Bernáth Tamás e.v. 7400 Kaposvár, Szent László u. 11.), vagy elektronikus levélben

(bernathtamas11@gmail.com) teheti meg.

A Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal

megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért

egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az

azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak

egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a

Megrendelőnek átadni.

Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli

panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott

válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg

megküldeni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa

eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban,

érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt

jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a

Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás

felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal

ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

– a Megrendelő neve, lakcíme,– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,– a

Megrendelő panaszának részletes leírása, a Megrendelő által bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,– a Szolgáltató nyilatkozata a Megrendelő

panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása

lehetséges,– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus

hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Megrendelő

aláírása,– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,– telefonon vagy egyéb elektronikus

hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi

azonosítószáma.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig

köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Megrendelő írásban tájékoztatni arról,

hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását

kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a

Megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét,

telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki

kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e

a Békéltető Testületi eljárást.

18. Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem, bíróság előtti jogérvényesítés:

A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőket, hogy amennyiben a Megrendelő nem ért

egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:

Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Megrendelő lakóhelye szerinti illetőségű

Békéltető Testülethez vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a

Megrendelő.

A Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testület:

Somogy Vármegyei Békéltető TestületCím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.Telefonszám:

06-82-501-026; 06-82-501-000E-mail: skik@skik.huHonlap:

www.skik.hu/bekelteto-testulet-159

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Pest Vármegyei Békéltető TestületCím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca

25. IV/2.Telefon: 06-1-792-7881E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.huHonlap:

www.pestmegyeibekelteto.hu

Baranya Vármegyei Békéltető TestületCím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.Telefonszám:

+36-72/507-154Mobil: +36-20/283-3422E-mail: info@baranyabekeltetes.huHonlap:

www.baranyabekeltetes.hu

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető TestületCím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.Levelezési

cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.Telefonszám: (+36) 76 501 525; (+36) 76 501 532Mobil: (+36)

70 938 4765Fax: (+36) 76 501 538E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.huHonlap:

www.bacsbekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető TestületCím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.Telefon:

06-66-324-976Fax: 06-66-324-976E-mail: bekeltetes@bmkik.huHonlap:

www.bmkik.hu/index.php?id=1317

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető TestületCím: 3525 Miskolc, Szentpáli u.

1.Levelezési cím: 3501 Miskolc, Pf. 376.Telefonszám:06-46-501-090E-mail:

bekeltetes@bokik.huHonlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető TestületCím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.Levelezési

cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.Telefonszám: +36 (1) 488 21 31Fax: 06-1-488-2186E-mail:

bekelteto.testulet@bkik.huHonlap: www.bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető TestületCím: 6721 Szeged, Párizsi krt.

8-12.Telefonszám: 06-62-554-250/118E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.huHonlap:

www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető TestületCím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér

4-6.Telefonszám: 06-22-510-310E-mail: bekeltetes@fmkik.huHonlap:

www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető TestületCím: 9021 Győr, Szent István út

10/a.Telefonszám: 06-96-520-217E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.huHonlap:

www.bekeltetesgyor.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető TestületCím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u.

13-15.Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745Fax: 06-52-500-720E-mail:

bekelteto@hbkik.huHonlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Vármegyei Békéltető TestületCím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 1.

kapucsengő: 6Levelezési cím: 3300 Eger, Postafiók 440.Telefonszám: +36 36 416-660/105

mellékE-mail: bekeltetes@hkik.huHonlap:

www.hkik.hu/rolunk/kamarai-feladatok/bekelteto-testulet/

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető TestületCím: 5000 Szolnok, Verseghy park

8.Telefonszám: 06-20-373-2570E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.huHonlap:

www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető TestületCím: 2800 Tatabánya, Fő tér

36.Telefonszám: 06-34-513-010Fax: 06-34-316-259Email: bekeltetes@kemkik.huHonlap:

www.kem-bekeltetes.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető TestületCím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz.

14.Telefonszám: 06-32-520-860E-mail: nkik@nkik.huHonlap: www.bekeltetes-nograd.hu

Pest Vármegyei Békéltető TestületCím és levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca

25. IV/2.Telefon: 06-1-792-7881E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.huHonlap:

www.pestmegyeibekelteto.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető TestületCím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi

u. 2.Telefon: 06-42-420-180Fax: 06-42-420-180E-mail: bekelteto@szabkam.huHonlap:

www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Vármegyei Békéltető TestületCím: 7100 Szekszárd, Arany János u. 23-25.Telefon:

06-74-529-252; 06-30-664-2130Fax: 06-74-411-456E-mail: bekelteto@tmkik.huHonlap:

www.tolnabekeltetes.hu

Vas Vármegyei Békéltető TestületCím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.Ügyfélfogadás

címe: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.Telefonszám: 06-94-312-356;

06-94-506-645Fax: 06 94 316-936E-mail: bea@vmkik.huHonlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető TestületCím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. fsz.

115-116.Levelezési cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220Telefonszám:

06-88-814-121; 06-88-814-111E-mail: info@bekeltetesveszprem.huHonlap:

www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető TestületCím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.Telefonszám:

06-92-550-513Fax: 06-92-550-525E-mail: zmbekelteto@zmkik.huHonlap:

www.bekelteteszala.hu

A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák,

illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt,

hogy megkíséreljék a Megrendelő és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket

bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel

egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.

A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Megrendelő megkísérelje a vitát

közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a

Megrendelőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a

Megrendelő hátrányára dönt.

A Békéltető Testület eljárása a Megrendelő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület

elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró

vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a

címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig

történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő

megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

– a Megrendelő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,– a Szolgáltató nevét, székhelyét

vagy érintett telephelyét,– az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület

megjelölését,– a Megrendelő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és

azok bizonyítékait,– a Megrendelő nyilatkozatát arról, hogy a Megrendelő a Szolgáltatóval

közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,– a Megrendelő nyilatkozatát arra nézve,

hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás

nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti

kérelemelőterjesztésére nem került sor,– a Testület döntésére irányuló indítványt,– a

Megrendelő aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek

tartalmára a Megrendelő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli

nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Megrendelő rendelkezésére álló

egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.Ha a Megrendelő

meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal

fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a

fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3)

bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.)

Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el:

https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti

érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.

törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései

szerint.

19. Online vitarendezés:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Megrendelők (amennyiben

Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy az igénybe vett

szolgáltatáshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével,

elkerülve a bírósági eljárást. Ha az Ügyfél panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt

szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az

online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével

megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform elérhetősége:ODR link:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

20. Vegyes és záró rendelkezések:

A Megrendelő elektronikus úton való megrendelése feltételezi, hogy a Megrendelő az

elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó technikai, valamint jogszabályi ismeretekkel

rendelkezik. Ezen ismeretek hiányából, valamint az elektronikus termékek hibájából, az

informatikai, távközlési szolgáltatóknak (például az internetszolgáltató) felróható hibákért a

Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A Megrendelőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének

kötelezettsége.

Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános

Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az

Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar

Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések

irányadók.

21. Vonatkozó jogszabályok:

A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

– 1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről;– 2013. évi V. törvény – a Polgári

Törvénykönyvről;– 45/2014 (II.26) kormányrendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti

szerződések részletes szabályairól.

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025.01.30.-án lépnek hatályba, az ezt követően

létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.